O mnie
Anna Laskus |
Jestem z wykształcenia pedagogiem specjalnym, nauczycielem przedszkolnym i wczesnoszkolnym z wieloletnim doświadczeniem również w placówkach edukacji specjalnej. Zdobyłam doświadczenie w pracy z dziećmi z zaburzeniami w rozwoju oraz trudnościami w nauce. Jako terapeuta integracji sensorycznej pracuję w Niepublicznych Poradniach na terenie Warszawy i Otwocka oraz w swoim gabinecie w Józefowie.
Moim celem jest wspomaganie rozwoju dziecka od najmłodszych lat. Prowadzę diagnozę procesów integracji sensorycznej i terapię SI oraz ręki oraz konsultacje dla rodziców (również w zakresie wybiórczości pokarmowej). Zajmuję się wspomaganiem rozwoju dzieci ze specyficznymi problemami edukacyjnymi oraz różnymi dysfunkcjami. Prowadzę zajęcia z terapii ręki. W swojej pracy wykorzystuję elementy terapii integracji bilateralnej oraz reedukacji w zakresie nauki czytania i umiejętności matematycznych.
Od 2025 roku jestem providerem metody Neuroflow ATS oraz providerem Metody Neuroakustycznego Treningu Mózgu SAS.
Podstawą w mojej pracy jest nawiązanie dobrej relacji z dzieckiem, zbudowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa. Uważam, że poprawę funkcjonowania dziecka w świecie uzyskać możemy dzięki systematycznej pracy w gabinecie SI oraz współpracy z rodzicami. Celem moich działań jest zawsze dobro dziecka, dlatego starannie przygotowuję plan terapii, dobieram odpowiednie rodzaje ćwiczeń, skupiając się na ocenie całościowej i umiejętnościach dziecka.
Pogłębiam i rozwijam swoje umiejętności, na bieżąco uczestniczę w szkoleniach i kursach zawodowych. Prywatnie jestem mężatką i mamą sześciorga dzieci.
Wolny czas spędzam na rowerowych wycieczkach i spacerach po lesie.
Moje wykształcenia podstawowe:
mgr Pedagogiki Specjalnej – pedagogika terapeutyczna w Wyższej Szkole Pedagogiki Specjalnej w Warszawie
Studia Podyplomowe:
„Edukacja Początkowa i Reedukacja” na Uniwersytecie Warszawskim
„Integracja Sensoryczna” w Wyższej Szkole Nauk o Zdrowiu – filia w Warszawie
Kursy i szkolenia:
„Ocena ryzyka zaburzeń przetwarzania słuchowego z wykorzystaniem baterii testów Neuroflow i trening wyższych funkcji słuchowych Neuroflow ATS®” organizowany przez APD Medidal w Warszawie
„ Kurs w zakresie metody Neuroakustycznego Treningu Mózgu SAS” organizowany przez SAS Centre Internenational oraz SAS Centre Polska
„Polskie Standaryzowane Testy Integracji Sensorycznej” kurs organizowany przez Polskie Towarzystwo Integracji Sensorycznej
„Terapia ręki w teorii integracji sensorycznej” kurs organizowany przez Sensum Mobile w Warszawie
„Terapia ręki – odpowiednia diagnoza i działania terapeutyczne kluczem do prawidłowego funkcjonowania i rozwoju dzieci i młodzieży” – kurs organizowany przez Centrum Szkoleniowo-Terapeutyczne Sens
„Trener umiejętności grafomotorycznych – grafomotoryka w pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym w koncepcji Zintegrowanego Treningu Grafomotorycznego” szkolenie organizowane przez Edukącik
Kursy organizowany przez Forum Media Polska:
„ ASD w terapii SI”, „Problemy z koncentracją w terapii SI”, „Wybiórczość pokarmowa i zaburzenia mowy w terapii SI”, „ADHD w terapii SI”, „ Zaburzenia rozwoju małego dziecka w terapii SI”
„Ogólnopolska Konferencja integracji sensorycznej” – organizator „Forum Media Polska”
„Introcepcja w praktyce pracy terapeuty SI” – warsztaty organizowane przez „Forum Media Polska”
„Ocena napięcia mięśniowego i postawy dziecka w korelacji z zaburzeniami integracji sensorycznej” – warsztaty organizowane przez „Forum Media Polska”
„Plany terapeutyczne SI” – szkolenie zorganizowane przez Fundację „Okno” w Warszawie
„Wybiórczość pokarmowa” – szkolenie organizowane przez „Teczkę logopedy”
„ Bilateralna integracja – Program szkolny” szkolenie w Centrum Integracji sensorycznej w Warszawie
„Wspomaganie rozwoju dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce – Szkolny Program Interwencyjny Sally Goddard Blythe oparty o integrację odruchów oraz ocenę neuromotorycznej gotowości do nauki testem przesiewowym INPP”
„ Dysleksja-stymulacja, terapia, edukacja” ” szkolenie organizowane przez wydawnictwo WiR.
„Zdążyć przed szkołą-profilaktyka, diagnoza zaburzeń i postępowanie terapeutyczne w przedszkolu” szkolenie organizowane przez wydawnictwo WiR.
„Terapia ręki w teorii integracji sensorycznej” kurs organizowany przez Sensum Mobile w Warszawie
„Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania” organizowane przez Centrum Metody Krakowskiej.
Szkolenia organizowane przez Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno- Pedagogicznej MEN:
„Wczesna interwencja i pomoc dzieciom niepełnosprawnym,”
„Doskonalenie w zakresie specyficznych trudności w nauce dla reedukatorów prowadzących zajęcia korekcyjno-kompensacyjne z dziećmi,”
„Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki,”
„Kinezjologia edukacyjna P. Dennisona,”
„Diagnostyka psychologiczna trudności w uczeniu się,”
„Patomechanizm zaburzeń emocjonalnych, ich różnorodne objawy i metody terapii,”
„Ocena dojrzałości szkolnej,”
„Wychowanie i nauczanie integracyjne,”
„Kurs Komunikacji symbolicznej „BLISS” organizowany przez Ośrodek Szkoleniowy Komunikacji Symbolicznej BLISS Towarzystwa Przyjaciół Dzieci.