O mnie
Anna Laskus |
Jestem z wykształcenia pedagogiem specjalnym, nauczycielem przedszkolnym i wczesnoszkolnym z wieloletnim doświadczeniem również w placówkach edukacji specjalnej. Zdobyłam doświadczenie w pracy z dziećmi z zaburzeniami w rozwoju oraz trudnościami w nauce. Jako terapeuta integracji sensorycznej pracuję w Niepublicznych Poradniach na terenie Warszawy i Otwocka oraz w swoim gabinecie w Józefowie.
Moim celem jest wspomaganie rozwoju dziecka od najmłodszych lat. Prowadzę diagnozę procesów integracji sensorycznej, terapię oraz konsultacje dla rodziców. Zajmuję się wspomaganiem rozwoju dzieci ze specyficznymi problemami edukacyjnymi oraz różnymi dysfunkcjami. Prowadzę zajęcia z terapii ręki. W swojej pracy wykorzystuję elementy terapii integracji bilateralnej oraz reedukacji w zakresie nauki czytania i umiejętności matematycznych.
Podstawą w mojej pracy jest nawiązanie dobrej relacji z dzieckiem, zbudowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa. Uważam, że poprawę funkcjonowania dziecka w świecie uzyskać możemy dzięki systematycznej pracy w gabinecie SI oraz współpracy z rodzicami. Celem moich działań jest zawsze dobro dziecka, dlatego starannie przygotowuję plan terapii, dobieram odpowiednie rodzaje ćwiczeń, skupiając się na ocenie całościowej i umiejętnościach dziecka.
Pogłębiam i rozwijam swoje umiejętności, na bieżąco uczestniczę w szkoleniach i kursach zawodowych. Prywatnie jestem mężatką i mamą sześciorga dzieci.
Wolny czas spędzam na rowerowych wycieczkach i spacerach po lesie.
Moje wykształcenia podstawowe:
mgr Pedagogiki Specjalnej – pedagogika terapeutyczna w Wyższej Szkole Pedagogiki Specjalnej w Warszawie
Studia Podyplomowe:
„Edukacja Początkowa i Reedukacja” na Uniwersytecie Warszawskim
„Integracja Sensoryczna” w Wyższej Szkole Nauk o Zdrowiu – filia w Warszawie
Kursy i szkolenia:
„Polskie Standaryzowane Testy Integracji Sensorycznej” kurs organizowany przez Polskie Towarzystwo Integracji Sensorycznej
„Terapia ręki w teorii integracji sensorycznej” kurs organizowany przez Sensum Mobile w Warszawie
„Terapia ręki – odpowiednia diagnoza i działania terapeutyczne kluczem do prawidłowego funkcjonowania i rozwoju dzieci i młodzieży” – kurs organizowany przez Centrum Szkoleniowo-Terapeutyczne Sens
„Trener umiejętności grafomotorycznych – grafomotoryka w pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym w koncepcji Zintegrowanego Treningu Grafomotorycznego” szkolenie organizowane przez Edukącik
Kursy organizowany przez Forum Media Polska:
„ ASD w terapii SI”, „Problemy z koncentracją w terapii SI”, „Wybiórczość pokarmowa i zaburzenia mowy w terapii SI”, „ADHD w terapii SI”, „ Zaburzenia rozwoju małego dziecka w terapii SI”
„Ogólnopolska Konferencja integracji sensorycznej” – organizator „Forum Media Polska”
„Introcepcja w praktyce pracy terapeuty SI” – warsztaty organizowane przez „Forum Media Polska”
„Ocena napięcia mięśniowego i postawy dziecka w korelacji z zaburzeniami integracji sensorycznej” – warsztaty organizowane przez „Forum Media Polska”
„Plany terapeutyczne SI” – szkolenie zorganizowane przez Fundację „Okno” w Warszawie
„Wybiórczość pokarmowa” – szkolenie organizowane przez „Teczkę logopedy”
„ Bilateralna integracja – Program szkolny” szkolenie w Centrum Integracji sensorycznej w Warszawie
„Wspomaganie rozwoju dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce – Szkolny Program Interwencyjny Sally Goddard Blythe oparty o integrację odruchów oraz ocenę neuromotorycznej gotowości do nauki testem przesiewowym INPP”
„ Dysleksja-stymulacja, terapia, edukacja” ” szkolenie organizowane przez wydawnictwo WiR.
„Zdążyć przed szkołą-profilaktyka, diagnoza zaburzeń i postępowanie terapeutyczne w przedszkolu” szkolenie organizowane przez wydawnictwo WiR.
„Terapia ręki w teorii integracji sensorycznej” kurs organizowany przez Sensum Mobile w Warszawie
„Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania” organizowane przez Centrum Metody Krakowskiej.
Szkolenia organizowane przez Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno- Pedagogicznej MEN:
„Wczesna interwencja i pomoc dzieciom niepełnosprawnym,”
„Doskonalenie w zakresie specyficznych trudności w nauce dla reedukatorów prowadzących zajęcia korekcyjno-kompensacyjne z dziećmi,”
„Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki,”
„Kinezjologia edukacyjna P. Dennisona,”
„Diagnostyka psychologiczna trudności w uczeniu się,”
„Patomechanizm zaburzeń emocjonalnych, ich różnorodne objawy i metody terapii,”
„Ocena dojrzałości szkolnej,”
„Wychowanie i nauczanie integracyjne,”
„Kurs Komunikacji symbolicznej „BLISS” organizowany przez Ośrodek Szkoleniowy Komunikacji Symbolicznej BLISS Towarzystwa Przyjaciół Dzieci.